torsdag 29. mars 2012

Egentrening påsken 2012


Vi har lagstrening fre. 30. mars, man. 2. april, søn. 8. april og man. 9. april. Det betyr at du i tillegg bør legge inn 3 egentreninger – der løping er hovedtema! De som er bortreist og ikke kan komme på enkelte av lagsdatoene, bør trene minst annenhver dag!

Anbefalte egentreningsøkter – tema tempo og utholdenhet - velg mellom A, B el. C:

·         A: 20 min. oppvarming + 20 x 15/15 intervaller (kort pause etter 10) + tøye + 30 min. styrketrening bein, lyske, mage, rygg (dreieapparat) etc.
·         B: 25 min. oppvarming + 15 min. trappehopp, hekker eller 40 m. spurter  (gode pauser!) + 4x 4 min. intervaller m. 2 min. gåpauser i mellom. Tøye.
·         C: Five a side kan erstatte andre økter, men varm godt opp og skygg dueller med bakfulle pappaer og på dårlige baner. Legg inn styrketrening/hurtighet og tøying til slutt.
Det kan være greit å unngå fotball i ferien, men det er dumt å la være å trene. Dessuten smaker feriematen mye  bedre etter treninga. Prøv også å beholde en noenlunde normal døgnrytme.

God ferie!
Kjetil

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar